fredag 22. juli 2011

Playfield CV ferdig

Så har jeg endelig klart å få gjort ferdig playfielden til CV , etter en tid over 3 mnd.




Etter endel sliping opp til 2000 papir , rubbing og polering så er resultatet endelig ferdig.

Endel av "små feilene" er rettet opp i og playfielden ser bra ut synes jeg. Her er noen bilder før og etter :

Før på join the circus, denne hadde typiske slitasje på inserten og noe av trykken på inserten hadde begynt å slites av på grunn av kulen som ruller over dette omerådet.





Etter, ble betraktlig bedre , da denne inserten er ganske synelig på playfielden.



"Skader" etter sliping :


Alt det sorte rundt inserten tilbake til normalen.


Før: Nok en typisk slitasje på flere maskiner/playfielder.



Etter: Selv om denne skaden ikke er synelig når playfielden er ferdig montert , synes jeg det er kjekt å fikse dette da denne skaden ikke krever for mye energi.




Extra ball inserten hadde reist seg , så denne ble resatt igjen med hjelp av varmemetoden. Etter pussingen så forsvant også noe av trykken på playfielden:


Nå er inserten helt jevn igjen og dermed heller ingen fare for større slitasjeskade.


Og litt mer bilde på WOW inserten, her ble det sorte airbrushet opp igjen



Her er noen flere bilder av CV playfielden :-)

Her ble det svarte og hvite airbrushet opp igjen slik at merkene etter insertene ikke synes .




 Fin,blank og virkelig slett:




Har puttet endel av metallet i en tumbler slik at dette vil bli polert . Det er det jeg liker med tumbleren, ikke så mye arbeid for meg og resultatet blir veldig bra.

Siden det har vært mye regn i det siste så passet det seg at jeg fikk jobbet på et par andre playfielder samtidig denne dagen. Den andre playfielden jeg jobbet på var en playfield til POTC.

Etter litt pussing og polerig ble resultatet bra i forhold til hva denne ble levert i fra fabrikken. Men jeg er ikke helt førnøyd med sluttfinishen og kommer til å slipe denne litt til for å få denne playfielden 100 %. Stern playfieldene synes jeg ikke har en fin finnish  fra fabrikk + overflaten har gjerne noen ujevnheter som jeg føler behøver å utbedres, ikke så store ting , men sluttresultatet blir noe helt annet når dette er utbedret.

Gleder meg til å shoppe min første stern maskin før å se hva forskjellen i arbeidsmengden er mot B/W maskinene.






Trenger som sagt en runde til med sliping , og polering på POTC playfielden.


MM playfielden som jeg har liggende har jeg heller ikke gjort noe spesielt med etter denne var ferdig clearcoated , så det passet bra og gi denne playfielden en omgang også. Resultatet ble aksptabelt her også , herlig med nypolerte playfielder.

Her er noen av skadene som var på denne playfielden, typisk for MM playfielder.







Og resultatet ble noe slikt:






Hadde også litt tid igjen når jeg var ferdig med MM playfielden slik at jeg tok TAFG playfielden jeg har og slipte denne ned igjen med 2000 papir og polerte denne opp og resultatet ble veldig bra:





Føles veldig bra å kunne gi playfieldene en exstra beskyttelse, da maskinene blir spilt på , og det gjør renholdet av playfielden er mye enklere. Og gir maskinen et utseende som ligner mye på "ny" maskin.

Enn kan ikke annet å like denne hobbyen , med alle de muligheter for restaurerings nivå og vedlikehold som det er mulighet for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar