onsdag 6. april 2011

Sideart backbox Cirqus Voltaire

Ja så har jeg fått litt tid til å jobbe med backboxen på CV. Her var også den monterte decaler som ikke ser veldig orginale ut så disse skal bort.

Her er et bilde av hvordan backboxen ser ut før jobben:





Noen småting her på backboxen også + skruene er også felt inn her. Vil ha det tilbake som orginalt.
Så da var det frem med varmepistolen og fjerne den gamle sidearten.




Her hvordan den ble etter decalen forlot backboxen



Som du kan se er det mer detaljer i sidearten , fargene er bedre ...


Da var det å sparkle opp der hvor det var behov og slå ut boltene å sparkel opp hullene.



Lakket opp backboxen og slipte denne ned slik at den er helt slett, deretter rengjøring og klar for decaler.


Legger sidearten på plass og "låser" denne fast slik at sidearten ikke flytter på seg. Klipper av ca 20-25 cm av bunnen på folien.

Stryker denne på plass og fjerner det som jeg låste sidearten med

Trekker endel av folien tilbake slik at jeg kan holde sidearten med en hånd å stryke med den andre. Dette går greit som en en manns jobb,men alltid kjekt å være 2 :-)



Så var sidearten på plass og klar for å trimme bort det overflødige.



Jeg skjærer mine sideart på frihånd , føler dette fungerer veldig greit.



Virkelig slett å fin.



Har fått montert endel av kabinettet igjen og det begynner å ligne en maskin igjen

Boltene har blitt lakket opp igjen slik at helhetsinntrykket blir "komplett" mot "ny" maskin.





Den har blitt pusset innvendig slik at den ser fresh ut her også



Nå er det bare å få plukket playfielden rein å begynne med forberedelsen der.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil bytte sideart på min backbox også. Hvor kjøpte du settet?

    SvarSlett
  2. Hei Øyvind

    Decalene kommmer fra her

    http://mrpinballa.cart.net.au/details/2715139.html?action=set_currency&currency=NOK

    Var faktisk raskt levert. Og disse ser virkelig bra ut. Lykke til med bytte.

    SvarSlett