lørdag 5. mars 2011

Resirkulering av plast til Whitewater

Når jeg kjøpte mitt witewater hadde det som mange behov for noen nye plastfjell. Det var da bare desverre tilgjengelig i hele sett.
De gamle plastfjellene som jeg har hatt til overs gjør ingen nytte for seg, så hva er bedre en å resirkulere dem tilbake i spillet.

Det er en mod til dette spillet som jeg synes er fint som gir spillet litt exstra uten å ødlegge dette og er lett å sette tilbake. Desverre er endel av slike modder "dyre".

Herer et bilde av hvordan modden ser ut :



Her er link til modden  WH2O Fjell mod

Det må jo selvfølgelig gå ann å lage noe tilsvarende. Så da var det bare å hente det gamle fjellet.



Og finne frem litt verktøy til jobben:


Jeg fant ut hvilken del av fjellet jeg ønsket å resirkulere og skar det ut med min " dremel". Resultatet ble noe slikt:




Deretter var det å begynne å varme opp fjellet for å begynne å forme dette til slik at det vil passe sli jeg ønsker dette



Etter noe arbeid så er fjellet klart for installasjon:


Valgte å feste dobbelsidig teip på baksiden av fjellet , hvor det er kontakt med deler slik at jeg slipper å borre eller feste på noen annen måte.

Så slik var det før :



Og slik ble det etter :


Ikke så verst synes jeg, og veldig billig var den også. Og ikke så tomt der lenger heller .

Satt igjen med en annen bit etter at jeg hadde kuttet opp fjellet. Denne må jo også kunne brukes til noe. Om dette ble bra eller ikke kan du jo se selv.



Wirerampen oppe med bigfooten er ganske synlig i landskapet så derfor ville jeg se om denne biten kunne formes rundt rampen slik at den ble mindre synlig. Så her er før.





Så etter litt varme og tilpassing ble resultatet.





Så her igjen før og etter :



Totalt så tok jobben under 1 time, å resultatet ble bra synes jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar