tirsdag 12. oktober 2010

Rengjøring og bytte av coilsleeves

Ja da var tingene tilbake til normalen, så nå er det mulighet for litt arbeid på CC. Er snart ferdig med montering og rengjøring av de fleste deler under playfielden. Har litt småjobb igjen, lodding , justering av switcher ++.

Gleder meg til å starte over playfielden , føler jeg ser mer av shoppingjobben her. Viser ihvertfall tydligere.

Bytter coilsleeves på stort sett alle coiler når jeg shopper + det er gjerne endel dritt og brukne deler (popbumper) ganske vanlig.

Her er noen bilde rav hvordan det ser ut . Denne maskinen var i utgangspunktet ganske ren iforhold til andre som jeg har shoppet.






Som bildene viser samler det seg sort støv på delene.

En ting som går igjen på Popbumperene er at Metal Yoke  (<- link) er brukket , dette er første maskinen som disse ikke er brukket på. Men når enn ser hvordan skjørtene så ut har disse ikke vært mye aktivitet på bumperene etter de er slitt ned. Derfor har jeg et lager av disse hjemme , sammen med endel coilsleeves så jeg slipper å bestille hver gang en shoppingjobb skal gjøres.


Etter rengjøring så blir det mye penere og ikke noe dritt/ støv som lager friksjon mellom plunger og coilsleev




Det samme gjør jeg med resten så jeg legger ikke med noe her. Så får jeg komme tilbake med mer når det går fremover. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar