tirsdag 28. september 2010

Airbrushe playfield

Er syk om dagen slik at jeg har muligheten til å være produktiv,iforhold til skriving på bloggen. Så her er litt om airbrushing.

I forbindelse med renovering og shopping av flipperspill , er det ofte at playfielden har behov for litt utbedring av slitasje, sprekker osv.Da er en airbrush et godt verktøy. For min del har det med bruk av airbrush krevd trening og det krever det fortsatt for å bli bedre og lære seg teknikker med airbrushen. Tiden som blir brukt blir det også fort timer av da mye av jobben med airbrush også er forberedelser på det en skal airbrushe. Utbedringene som blir utført trenger etterpå å bli forseglet med clearcoat.

Når jeg nevnte tid så kan jeg fortelle at jeg brukte 3 laaange dager på å få til boken på TOM tilfredstillende,( det er så inihelv.te mange detaljer å ta hensyn til) jeg gjorde jobben et par ganger, jævla frustrerende når ikke jobben blir god nok. Så det forteller litt om tiden en slik jobb tar, + det andre på playfielden som trengtes utbedret. Dette er ikke for å skremme noen ifra å prøve på dette, men sørg for at du har god nok tid til å gjøre en tilfredstillende jobb. Etter CC er det ingen vei tilbake , stort sett.

Under jobben på theater of magic klarte jeg selvfølgelig å ødlegge airbrushen min. Skulle demontere den for rengjøring og klokken var ca 0400 på morgenen. Så moralen her er ikke jobb for sent på natten. Det var ca 3000 rett i dass. Så dette ble ingen billig jobb.

Har brukt airbrushen mye i forbindelse med renovering av playfieldene.Her er noen eksempler på hva jeg har brukt airbrushen til , noen større og andre små.

Theater of magic:

Mange sprekker rundt insertene på boken. Dette er et ganske vanlig fenomen på denne playfielden som jeg har sett på bilder og andre playfielder. Personlig synes jeg det ikke er mye pent å se på, men det er jo meg .


Før


Etter :



The Shadow

FØR :
Et sted som vanligvis slites mye på TS, ikke sett mange uten slitasje her.

ETTER:



Twillight Zone

FØR:
Her ble inserten med under fjerningen av mylaren, ikke pent dette. Men det løste seg tilslutt med litt arbeid.

ETTER:




Cactus Canyon

FØR:

Her er det sprekker i playfielden og tydlig merke hvor switchen som registrer ballen, klarte å matche gulfargen + den røde slik at det faktisk ble bra tilslutt.


ETTER:


FØR:

Hva som har skjedd her vet jeg ikke , men pent er det ikke, det er under den ene plastrampen, men enda ..






ETTER:

Ser nå bedre ut nå synes jeg

FØR:

Her er det også noen feil i lakken, somtrengs å taes av.





ETTER:





Airbrushing for meg trenger jeg trening for å øve til å bli bedre pluss øve på forskjellig teknikker, derfor har jeg også brukt dører og vegger hjemme. Her er noe av det jeg har gjort som amatør airbrusher.





Så dette er også en liten del av hva som går inn i en full restaurering , med tanke på playfielden. Så tiden spiser fort opp timene.

Skal du gjøre dette sørg for å få en airbrush av god kvalitet, maling av god kvalitet, og ikke minst :



GOD TID


Og gjerne endel tolmodighet.

Lykke til .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar