lørdag 25. september 2010

Playfield og Clear Coating

Her er et emne som mange har sine meniger om . Personlig  CC(clearcoater) jeg playfieldene for å forhindre fremtidig slitasje på playfielden. Maskinene som vi har hjemme blir spilt på endel så da er CC en billig forsikring for å ta vare på playfielden. Et annetalternativ er jo selvfølgelig mylar (plastfilm) , men personlig liker jeg ikke hvordan det blir.

Og ja noe slitasje får en tåla da dette er en bruks ting, men hvis en kan minnimere dette så gjør jeg det.

Å erstatte en playfield med en ny repro eller få kjøpt en "ny" restauret koster gjerne endel kroner. Så før din playfield får noen slitasjeskader, så ta vare på denne.

At en playfield er nyprodusert er ingen garanti for at de har nok lag med CC til å beskytte playfielden. Eller at finishen er god nok. Hvis du ser nøye etter på endel playfielder så kan en se trestukturen. En del nye Stern playfielder har disse symptomene, og på andre eldre Bally/Williams playfielder. En kan også se rundt insertene hvor det gjerne også er et "problem" omerådet. Da pleier det ikke bli så lenge før kulen har slitt ned og skadet playfielden når det er ujevnheter i playfielden.





Har prøvd å ta bilde av dette men ikke så lett. derfor har jeg lånt noen bilder fra HEP som illustrerer disse symptomene.










Det er lett å se strukturen og innsynkningen rundt insertene.

Noen av disse symptomen så jeg også på  blant annet våres Cactus, Twillight, Terminator 2 playfield, så da er det bare å få gitt dem best mulig beskyttelse.

Har kunn sett en Cactus playfield og den ble solgt for 2500 us$, den forsvant med en gang.Å så mye er jeg ikke inntressert i betale.

Her er en MM playfield som jeg har CC , denne ble virkelig slett og fin. Har ikke vokset rengjort denne siden den ble CC og den ser like fin ut idag som dag 1.






Den som har noen komentarer om emne må gjerne legge igjen sine meninger/tanker rundt emne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar