mandag 3. januar 2011

Demolition man Shopping

Og så var det Demolitionman sin tur. Dette er også en widebody akkurat som JD,IJTZ...

Denne hadde jeg fått tak i en extra playfield til som jeg hadde tenkt å ha på veggen. Så denne ble også sendt avgårde med IJ playfielden for å lakkes opp, her var resultatet heller ikke tilfredstillende, slik at denne måtte jeg også få slipt ned igjen og lakket opp igjen.

Her er noe av hva playfielden kom tilbake med, kunne stikke neglene under lakken og plukke av biter, det hadde ikke vært lenge om før omerådet hadde vært bart ned til treet.


Etter ny nedpussing, airbrushing og lakkingble det slik:





Demolition mannnen som jeg har er et sampelgame og jeg liker fargene på playfielden bedre en det ordinære playfielden. Så det spørs ikke om jeg montere inn den andre playfielden når denne er renovert.


[





Her er det nok av ramper å demontere, så alt ble plukket rent under og over playfielden. Alle coilsleeves, switcher, starpost og diverse ble byttet. Denne hadde jeg shoppet for et par år siden så den var ikke så "svart"

På denne maskinen var headdecalene ikke så fine, men fikk tak i et sett som jeg kunne bytte med. Backboksen ble pusset ned og lakket opp, og de nye decalene ble remontert. Disse ble montert tørre, som alle de andre jeg har montert.

[





Kabinettet ble pusset ned innvendig, og lakket opp igjen.
Floating eyebalen min var tom for væske, så jeg fikk bestillt inn en ny en, det ble veldig stor forskjell, mye lettere å få til retinascan, når ballen var full av væske. Så bytt hvis din er tom for væske.


Ja så klarte jeg til slutt og finne siste delen slik at DM min er koplett. Har lett en stund etter rette bilen til spillet ( den røde olds 442), da jeg har hatt en annen som ikke er "orginal". Tilfeldigheter her også at jeg kom over dem .
Her er de :




Plastdeler til DM er ikke enkelt, har en plast bit som er sprukket , har lett på ebay osv i et par år, enten er de sinnsykt dyre eller personen vil ikke sende ut av US.
Fant et delvis sett til DM (NOS) tror det kom fra "lagersalget" som var nå i USA. som var overkomelig priset, min har brukket i 2, det synes ikke, men må bare ha delen hel.
Her kan du se et bilde av delene



Alle wirerampene ble pusset med autosol slik at de ble blanke å fine, plastrampene ble flamepolished, og nye strikk ble montert inn





Når alt var tilbake i orden , hadde problemmer med den ene coilen til flipperen, men det løste seg greit, viste at det var brudd i holdcoilen.

Ellers ble denne veldig lys og fin, som "ny"














Helt herlig å spille på en maskin som føles som ny.

Promovideo:







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar