mandag 3. januar 2011

Jugde Dredd shopping

Ja så var det JD sin tur. Tenkte denne gangen å skrive litt om shopping og spillet slik at de som ikke kjenner denne kanskje vil vurdere denne ?

Denne maskinen hadde jeg hørt litt forskjellig om, desuten hadde JD mistet et artig balllock som forsvant under produksjonen som jeg hadde lest endel om så dette måtte selvfølgelig også å prøves ut.

Etter å ha lest rundt på diverse sider om flipper virker det som om JD er en maskin som ofte blir "slaktet" da det stadig dukker opp deler fra maskiner som er demontert. Vet ikke om noen som har samme inntrykket ?.
Så JD måtte jeg skaffe meg .

Var i Camden, London før det brant og der stod det en fin JD med topper, så den forsvant nok i flammene sammen med en space invader som stod ved siden av denne. Virkelig synd.

JD har jo også en flott topper som også var en betingelse at denne var med og hel selvfølgelig. Hadde tilbud om fler men de fleste manglet ørnen eller var solbleket. Klarte å finne en som hadde vært lagret i lengre tid som var veldig fin i kabinnetet og en komplett ørn. Extra playfield hadde jeg også skaffet.

Skrive litt om playfielden først:
Kjøpte en playfield på ebay  for 1 1/2 års tid siden,til JD, den ville jeg ha til trening for CC. Denne skulle være fin, så når jeg fikk denne levert var jo overaskellsen stor. Så at hva som er bra/pen er veldig forskjellig har jeg oppdaget i de årene som jeg har kikket etter spill.

Playfielden hadde et tilfelle "appelsinhud". Hadde lest om dette tidligere men ikke sett noen bilder.
Her måtte det mye "rynkekrem" for å fikse disse problemmene  :lol:
Ikke så lettå se på bilde men playfielden var ikke pen.




Så her ble det endel sliping og lakking før resultatet ble tilfredstillende.



Så denne har fått stått og herdet over 1 år nå og endelig var JD i hus så da var det bare å få startet shoppingen.

Her er noen bilder av maskinene og nedrivningen:

Kabinettet har et godt utgangspunkt. Og uborret var den også, som jeg har en forkjærlighet for.  :roll:
 





Nedrivning:

Hadde tidligere prøvd å få deadworlden til å fungere (derfor er ringen montert) , men fikk ikke denne til å bli stabil så jeg måtte løse noen problemmer som jeg kommer tilbake til.






Det var overaskende lite gummi på JD.



Personlig syntes jeg at JD var en lett maskin og gjøre en full shoppingjobb på da det ikke er noen popbumpere her, og egentlig lite under playfielden , etter at deadworlden er fjernet.
Så skal du ha en full shopping er dette en maskin som kanskje burde være en kandidat.

Litt bilder på remontering:







Ramper:

Denne maskinen har mange plastramper, så her måtte jeg selvfølgelig flammepolere dem. Har fått god trening på andre ramper så dette bør gå bra, ser at det er ikke er plastramper å få tak i.
Hadde fått tak i en NOS sett rampdecaler så her skulle disse på.
En ting som er viktig er selvfølgelig at rampen er gjort rent og at en bruker god tid og ikke griller rampene for lenge med butanbrenneren. Rampene på maskinen var møkete så her ville sluttresultatet bli bra.






Ble bra tilslutt synes jeg, enkel måte å få et bra resultat.



Mange wireramper har denne også, så da er det fint med autosol , det gjør underverker på metalrampene, blir endel gnikking men resultatet betaler seg. :-)

Droptarget banken på denne var litt treg så full demontering for rengjøring, etter rengjøringen gikk det veldig lett
.


Fikk også tak på noen decaler til droptargetene som pynter opp.


Deadworlden:

Ja, her er det endel problemmomeåder på JD. Som endel maskiner har.
Tok ut hele deadworlden slik at det er lettere å se hvordan denne er bygd opp og hvordan funksjonen er.
Her er bilde av delen ute av maskinen.











Stangen som kjører høyre/venstre var også bøyd , slik at denne måtte bearbeides "litt"





Fikk også feil på optosw 61 når jeg hadde shoppet ferdig spillet og testspilte dette. Det viste seg at jeg ikke hadde vært flink nok til å gjøre reint under hjulet som angir posisjonen på deadworlden. demonterte optokortet og gjorde reint opto sw 61 og hjulet . Da var alt OK igjen.





Etter dette har deadworlden fungert smertefritt.

Det hender også at giret på denne skaper seg , siden min ikke hadde noen problemm valgte jeg å la denne være i fred foreløbig.

Denne funksjonen ble som sagt tatt ut av produksjonen og er absolutt en oppgradering som det er verdt å ta med til hjemmespill. Det har vært fler versjoner av denne modden oppimellom , er også en artikel her på spille dilla om dette.

http://www.spilledilla.com/VisArtikkel.asp?ID=129

Den som jeg har gått for er en rein software "oppgradering" og plastringen selvfølgelig.
Ikke så vanskelig å få til å fungere når en ser hvordan funksjonene henger sammen.
Når alt er på plass så ble resultatet noe slik som dette:













Ringen i aksjon under spilling:



Og et siste bilde av resultatet:



Står litt jobb igjen på kabinett + nye gullbein så burde dette bli opp mot 100 %

Så var det litt om spillet:

IPDB link tilspillet: http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=1322
Produsert i 1993 av Midway i 6,990 exemplarer. Er et widebody spill
Design by:  John Trudeau som har endel spill under beltet blant annet CFTBL
.
Her er en liste over spill han har :  http://www.ipdb.org/search.pl?searchtype=advanced&ppl=John Trudeau

Spillet har 4 flippere, og 3 captive balls, og 2 autoplungere for å nevne noe. Har også SuperGame.
Spillet har som sagt 9 chain links/modes. Pursuit, Black Out, Sniper, Battle Tank, Bad Imitator, Melt Down, Safe Cracker, Manhunt Millions, Stake Out

Disse kan velges selv med utskyterknappene som sitter ved siden av flipperknappene.




Jeg vil nevne litt om safe craker:
Denne minner mye om "move your car" fra CFTBL. Du skal åpne en safe. Etter fire forsøk fyren våkner og åpner safen, fortsatt mye av samme humoren som CFTBL.

Bad Imitator:
Displayet viser en fyr danser på en scene. JUGDE droptargetene lyser og når du treffer et av dem får fyren på scenen gjennomgå , veldig morsom.
Når alle dem er fullført er det Ultimate Challenge.
Det er også Crime Scenes:Det er 5 åsteder spredt rundt playfield. Treff av et åsted med kula, vil dømme en kriminell.

Viser også i bunnen av playfielden over hvilke grad av kriminalitet som er på gang.




Multiball:
Slå ned på "JUDGE 'drop målene, slik at de lyser JUGDE, og deadworlden vil være klar til å låse kulene. Og insertene på playfielden vil lyse opp.





Når alle kulene er locket på planeten starter en 4 balls multiball.
Du vil starte å spille mot de 4 jugdene av "deadworlden" Disse er Mortis, Fire, Fear or Death. Deretter starter Ultimate Challenge.




Det er en liten del av hva JD har å by på.

Her er promovideoen på denne:


Personlig synes jeg JD har endel "sort" humor, endel modes som jeg synes er artig , noen småfrustrerende. Musikken er også bra . Ellers gjør maskinen seg godt med deadworld lock.

Match etter spillet er ferdig er også ganske tøff, med drive-by skyting og en gamel kjærring som skyter igjen

Dette er en undervurdert flipper, helt herlig synes jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar