mandag 3. januar 2011

Indiana Jones Shopping

IJ denne måtte jeg bare ha i samlingen. så denne fant jeg i sverige til en grei penge for noen år siden. Den var faktisk veldig fin i kabinetett untatt noen merker skraper på backboxarten, men det kan jo fikses. Denne var veldig lite solblekket og uborret.

Desverre litt tynt med bilder her da jeg ikke finner de berømte minnekorta.

Denne hadde som mange andre IJ tedenser til at wirerampene og "gull"forniklingen her ikke var så fin lenger. Jeg fikk da sendt de avgårde og gullbelagt de med 23 K. De ble sinnsyk fine.




Playfielden hadde noen små ting som jeg ville ha fikset på, så jeg kom i kontakt med en som skulle hjelpe meg, men det gikk heller jævla dårlig.

Før




Ventet mellom 1 1/2 - 2 år på å få igjen playfielden. Ble lovet mange ganger men ingen ting skjedde. klarte tilslutt å få tak på playfildene mine. Skuffelsen var stor da playfilden ikke var fikset slik det skulle vært gjort, og denne hadde 19 fisheyes og "bunkler", slik at denne måtte jeg bare få slipt ned og lakket opp igjen, så ventetiden og pengene kunne jeg ha spart meg for.

Har fått playfielden tilbake til nesten 100 %, men fortsatt noen små detaljer som skulle vært fikst. Har ingen innvirkning på spillet, men dette var den siste finishen.

Så etter nesten 2 år så skulle denne maskinen da tilbake igjen, etter å ha ligget i biter rundt i huset. Så dette skulle bli spennende.






Hadde handlet inn et komplett sett med IJ decaler til kabinettet da jeg ikke fikk tak i bare backbox decalene. Disse ble montert på. Kabinettet ble pusset ned innvendig, lakket opp.

Fikk tak på 2 headdecaler etterpå så nå har jeg et komplett IJ kabinett decal sett.
Hadde bestemmt meg for å montere inn jackpot light board.

Så jeg skar ut for lysene og monterte inn det nye lampene. Det viste seg at de hadde koblet på denne ene av jackpotene, så når jeg kjørte lampetetst, fikk jeg noen rare lys ved den ene, men etter litt lodding var jeg på skinner igjen.
Ger er det noen bilder av hvordan jeg valgte å gjøre dette:











Fronten på plastikken hadde også noen stygge merker så jeg tok 1500 papir og pusset ned fronten deretter pusset over med novus2 (slitsomt arbeid) og skaden var nesten borte.






Lost plastikk skulle også inn da denne gir mer liv i bakgrunnen synes jeg, Denne ble remontert, og lys fikk den også bak seg.

Hadde også sett bilder der noen hadde brukt gule bumpercaps, dette likte jeg bedre enn de røde, enkelt er det jo også å sette de gamle tilbake hvis jeg ikke likte dem, tilsvarende gjorde jeg også på path of adventure. Litt mer av fargene til IJ synes jeg.

Som tidligere maskiner ble alt rengjort , alle coilsleevs byttet, switcher som var istykker byttet, nye bumperskirt, starpost byttet, strikk, plastikkprotectorsett osv.

Ved oppstart hadde jeg litt problemmer med path of adventure, men etter litt småjusteringer virket denne 100 % igjen.

Ellers er det herlig å ha denne i drift igjen etter 2 år, den er blitt fin nå.

Her er noen bilder av det ferdige resultatet









Nok et prosjekt ferdig, mange timer har gått med på denne maskinen, og den er oppe på en akseptabel standard. Denne maskinen har mange videomodes og et must for IJ fans.

Promo video:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar