søndag 2. januar 2011

Monster Bash shopping

Denne maskinen fikk jeg hjem fra Danmark. Desverre fikk jeg ikke hentet denne selv , men min bror tok turen. Når han så denne lurte han på om jeg viste hvor dårlig i stand denne så ut. Altså et skikkelig prosjekt å jobbe med.





Her var det faktisk mange ting å ta tak i .
Denne hadde også 2 opto problemmer med dractracen, kommer tilbake til dette lenger nede.

Kabinettet hadde sprukket flere plasser of dette var forsøkt fikset med skruer og vinkeljern. Ikke så pent synes jeg




Så dette ble fjernet og en "stor " tvinge ble brukt slik at jeg fikk limt og presset tin i sammen igjen slik at de tidligere skavanker ikke syntes så godt. Her var det også noen hull som måtte fylles igjen. Her brukte jeg biltema sitt epoxykitt og det fungerte veldig bra så dette blir nok også brukt vidre på andre shopping jobber
Sidearten på denne maskinen var faktisk velig stygg/slitt så ny sideart ble handlet inn fra P4P, Hele kabinettet ble slipt med lakket opp og decalene ble montert dry. Insiden ble slipt ned og lakket opp igjen. Her fant jeg mye rart inne i denne maskinen. Det så ut som om en fugel hadde hatt et reir her. Hehe







Tidligere hadde jeg kjøpt meg en MB playfield på ebay som jeg fikk billig. Hadde tenkt å ha denne på veggen. Denne hadde jeg slipt ned airbrushet opp og lakket etter dette så denne hadde da fått stått endel månder og herdet seg.
Playfielden som var i maskinen






Denne måtte selvfølgelig inn i denne maskinen, så når alt var fjernet fra den gamle playfielden så ble delene remontert på den "nye" playfielden etter rengjøring pussing.



På dractracken hadde jeg feil på 2 optoer , men optoene var helt OK under test. Problemmet viste seg at giret på dractracen ikke fungerte tilfredstillende. Draculaen gikk frem og tilbake den, men tydlig vis ikke nok.
Her er noen bilder av giret etter hvert som jeg plukker det ned.










Derfor ble giret demontert og rengjort smørt opp igjen . Herregud for en forskjell, nå når draculaen flytter på seg, den er jo ung igjen og full av liv.
Så hvis du har en MB , rengjør giret hvis du ikke har gjort dette, jævla mye gammel fett inni der.
Det var også et vanlig problem med frankenstein, ballen har en tedens til å slå opp i ryggen på denne når kulen passerer og kortslutter denne, eller bøyer pinnene/dioden til kotslutning.
Denne tok jeg limpistolen og fikk isolert alle ledende deler slik at deeet ikke er noen problem lenger



Alle nye coiltubes, nye switcher, og ny cliffy protector. Den gamle hadde noen tidligere klippet for å slippe å demontere noen muttere. Hmm

Her ble alle metallramper, og andre metallguider slipt ned slik at det ikke er noen merker etter ballene.



Ny plastikk protector sett ble også montert inn. Alle pærer ble byttet, alle starpost, og nye flipper rebuilt sett montert, nye knapper, nye flipperbats, og nye strikk ble det også . Alle coiler fikk selfølgelig nye sleves,og et par nye switcher osv
Når denne ble startet opp igjen var det bare noen switcher som trengtes å justeres inn, og denne var fresh og ny igjen

En herlig maskin, skjønner hvorfor denne er populær. Så nok en maskin som er tilbake til "min" standard. Har du ikke spilt dette , så har du en morsom maskin som er verdt å finne for å kunne spille på.
Dette er også det siste flipperspillet ( regner ikke med pinball 2000) som kom i williams navnet. Siste Bally vet vi jo at er CC

Her er noen bilder av sluttresultatet








Her er promo videoen fra dette spillet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar