onsdag 26. januar 2011

MM playfield restaurering/shopping mer airbrush gjort

Ja da begynner denne playfielden å bli bra. Det gjenstår endel smådetaljer, men snart ferdig, så kommer denne playfielden til å bli ganske akseptabel når denne blir innstalert inn i en maskin. Så da gjenstår det bare å slipe denne ned igjen å utbedre de siste detaljene.

Så her er noen før og etter bilder underveis av noe av det som jeg har utbedret.

Så her er noen typiske slitasje punkter på MM

Før:



Etter:


Det hvite rundt slottet er blant annert frisket opp.

Der hvor ballen faller ned i fra wirerampene er et det bestandig problemmer:

Venstre side før:


Etter litt sliping blir det gjerne endel værre.


Etter:


Samme gjelder jo også for høyre side:

Før



Etter:



Ett annet omeråde som også får mye juling er oppe ved Merlin hullet

Før og under sliping så går som jeg nevnte gjerne endel av arten med slik at enn får beregne litt mer arbeid enn det som utgangspunktet er :





Etter "litt" arbeid så ser det slik ut


Super inserten hvor ballen/kulen blir skutt ut er det gjerne spist opp desverre, så her er det nok lurt å legge en bit mylar, sammen med resten av banen over skallene, se lenger nede.


Trenger litt mer arbeide men det kommer seg :-)





Her er det også et sorgen kapittel



Det begynner å hjelpe seg her også, dette omerådet her kan ogsåmed fordel få seg en liten bit mylar.


Her er det noen flere omeråder som det gjerne er noe:




Sprekker rundt disse insertene er ikke mye pent synes jeg så de har også fått litt arbeide .
Før:




Etter:




Insertene her har som regel også sprekker rundt seg


Da er det bare å finne noen netter til så burde denne være ferdig på kort tid .


2 kommentarer:

  1. Kan du ikke si litt om hva slags utstyr du bruker, hvilken type maling, hva slags klarlakk osv? En liten tutorial, til og med hvor grovt sandpapir du bruke for å matte ned playfielden før touchup. :-)

    SvarSlett
  2. Hei

    Får vel si beklager, men det kommer jeg ikke å få tid til nå desverre eller prioritere.

    Tiden fremover som jeg får tilgjengelig til flipper vil bli brukt på CVen slik denne blir penest mulig, du finner all informasjon som du trenger til renovasjon på flipper/playfielder på nettet.

    Har skrevet nesten ferdig noe på de andre maskinene jeg har gjort ferdig, som jeg heller da vil prioritere ferdig å poste slik at det ligger litt informasjon om disse maskinene også her.

    Etter det tror jeg ikke det blir så stor aktivitet her fra min side.

    Igjen desverre

    Rune

    SvarSlett