mandag 3. januar 2011

Terminator 2 shopping

Shopping av min T2. En enkel ,men like vel veldig spillbar maskin.

Etter hvert som samlingen øker så merker jeg også at kravene for hvor fine/strøkne jeg ønsker mine maskiner. Derfor bestemmte jeg meg for å ta shoppingen helt ut og renovere spillene mine tilbake til det jeg synes en maskin burde se ut.

Når en ser hva HEP, treasurecove og en del andre får til så vil jeg også ha mine maskiner opp til en brukbar standar, om ikke så bra som noen av de nevnte over. Har du ikke sett hvilken kvalitet som kommer ut ifra disse plassene søk og se hva som er mulig.

Denne T2 hadde heldekkende mylar, men under der hadde den noen problemmer som måtte rettes opp i.
Desverre har jeg rotet vekk noen minnekort hjemme så det er litt tynt med bilder.
Her er noen bilder jeg fant før shoppingen.









Playfielden ble rensket for deler og allt under playfielden ble også skrudd løst og fjernet.
Det var noen inserts som hadde reist seg opp i fra playfielden.

Etter litt leting på internett fant jeg ut at jeg ville prøve med en hårføner og varm opp undenifra og presse ned inserten. Dette gikk overaskende bra, bare vær forsiktig med varmen.

Deretter ble det og airbrushe opp enkelte steder hvor dette trengtes, stort sett bare sort rundt insertsen på denne playfielden, deretter ble playfielden slipt ned på oversiden og undersiden. og fikk denne seg noen lag med klarlakk (oversiden) slik at det ikke kunne slites ned til arten på playfielden igjen. Plastikk rampen ble selvfølgelig også flamepolished slik at den ble klar og fin igjen.

Alle coiler har fått nye cilsleves, noen switcher ble byttet og nye flipper rebuilt kitt instalert. Nye starpost hele veien og et plastic protector sett innstalert.

Denne fikk også et nytt power kort til DMDen. Handlet hos P4P, dette kan anbefales. Mye enklere enn å skifte alle deler selv på selv.

Insiden av kabinettet ble slipt ned slik at all dritt ble fjernet, og og noe av det svarte ble lakket opp igjen.
Maskinene ble skikkelig " fresh", i forhold til det den var. Denne er skikkelig fin nå. Og merker heller ikke noe til det enkelte sier om at ballen ikke er å kontrollere på en clearcoated playfield.
Her er noen bilder av den ferdige playfielden




Og her er resten av maskinen satt i sammen igjen










Promovideo:

Del 1


Del 2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar